maandag 10 oktober 2016

Michaël vertelt.....door Wendy

9 September 2016
 onze wereld zal nooit meer het zelfde zijn. 
We hebben je in liefde los moeten laten, maar in ons hart ga je altijd mee.



"Wat zeg je als een geliefd iemand overlijdt? 
Wat doe je als 1 van de belangrijkste personen in je leven heen gaat? 
Wat denk je als je vader het leven los laat? 
Wat voel je als juist die persoon zegt; 
"het is mooi e'wes" en je hem moet laten gaan? 

Je zegt: "Ga maar, lieve Michaël, je hebt genoeg gestreden", 
je doet wat goed voelt en aait hem nog 1 keer over zijn bol, 
je denkt: "Ik wil eigenlijk niet dat je gaat, maar ik weet ook dat jij je rust verdiend hebt in de AndereWereld" 
en wat je voelt? 
Op dit moment voel ik mij zo ontzettend verdrietig en dankbaar tegelijk, omdat ik in Michaël de vader heb gevonden die ik altijd zocht en nodig had en ik hem in  liefde heb laten gaan....."

Michaël was een strijder en uniek in zijn soort.
We hebben nog 7 weken langer bij elkaar mogen blijven ipv een paar dagen wat de arts dacht, toen Michaël uit het ziekenhuis kwam.
7 weken waarin serieusheid, humor, een lach en een traan (in mijn geval wel 10 emmers vol) en verbondenheid, diepgaande gesprekken maar ook afrondgesprekken samen kwamen.

Een zware tijd, een moeilijke tijd, maar ozo waardevol!
 "Je kunt het maar 1x goed doen"
en ik weet zeker dat wij die taak tot het uiterste hebben volbracht: 
"in liefde, licht en wijsheid"

Michaël, het ga je goed. Voor altijd in ons hart!
Love you!








3 opmerkingen:

  1. Dank je Stefan. Vinden wij ook. Michaël heeft ons zoveel meegegeven, zo ook te lezen in zijn eigen stukjes, dat we zijn blog, in naam van hem, willen voortzetten. Ik hoop maar dat mijn schrijfstijl net zo pakkend wordt als dat van hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij was altijd al de avonturier en zelfs met onze zelfgemaakte disco wist hij mij zover te krijgen om de mee te playbacken met de Guys n Dolls. (your my world)
    Helaas lees ik zojuist zijn blog en dat hij verder is gegaan.
    Heb vele mooie herinneringen aan hem, fijn dat ik mijn naam nog voorbij zag komen in zijn verhalen.
    Groet van mij Jos (Kemna) Hasselerharm

    BeantwoordenVerwijderen