zondag 8 mei 2016

Geweldige Vrouw

Aan mijn Geweldige Vrouw
Waarvan ik zoveel hou

Vandaag is het moederdag
Die eigenlijk niet voorbijgaan mag

Meestal probeer ik wat te kopen
Maar nu kan ik amper lopen

Daarom dit verhaal
Dat ik deel met allemaal

Over mijn Geweldige Vrouw 
Jij, waarvan ik zoveel hou


Al heel lang kennen wij elkaar
Jij, met je roodblonde lange haar

Soms was het een zware strijd
Was er wel eens haat en nijd

Maar we konden elkaar vergeven
En ons leven verder leven

Opgeven dat deden we niet
Ook al was er soms verdriet

Jij, mijn Geweldige Vrouw
Jij, waarvan ik zoveel hou





Soms te goed van vertrouwen
Maar op jou kan iedereen bouwen  

En ook al speur ik vaak twijfel
Je bent sterk als de toren van Eiffel

Je hebt dat zelf niet altijd door
En dat is toch wel jammer hoor

Want je doet het gewoon goed
Met strijdlust en met moed

Jij, mijn Geweldige Vrouw
Jij, waarvan ik zoveel hou




Voor jezelf neem je weinig tijd
Wat mij wel eens spijt

En zeker nu in ons gevecht
Komt daar weinig van terecht

Als ik het kon zou ik je tijd geven
Maar ik moet vechten voor mijn leven

Alles komt nu op jou neer
Dag in dag uit, keer op keer

Jij, mijn Geweldige Vrouw
Jij, waarvan ik zoveel hou




Ik zou niet weten hoe je te danken
En daar kan ik wel om janken 

Ik doe het maar op mijn manier
En deel het met iedereen hier

Want ze zullen het moeten weten
En het ook nooit meer vergeten

Dat jij voor mij de beste bent

Jij, waarvan ik zoveel hou
Jij, mijn Geweldige Vrouw












6 opmerkingen:

  1. Jeetje, Michaël, ik zit hier gewoon te lezen en de tranen rollen over mijn wangen.
    Ik heb werkelijk nog nooit zo'n mooi gedicht gelezen waarin het gevoel van 'houden van' zo tastbaar is. Je had mijn moeder geen beter cadeau kunnen geven. Jeetje, ben er gewoon stil van....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw.... Zit hier met tranen in mijn ogen! Geweldig mooi hoe jij je verwoord, ook nu weer! Samen kunnen jullie de wereld aan! Dikke zoen voor jullie. X Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank aan iedereen, met jullie tranen in de ogen
    Maar alles is dan ook waar, niets van gelogen

    Love, Wisdom and Light

    Michaël

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sprakeloos, wat een prachtige ode aan mijn moeder

    BeantwoordenVerwijderen