dinsdag 25 augustus 2015

De ballast van plannen weggooien

Een ding wat ik heb geleerd van het hebben van leukemie is dat je zaken niet te ver vooruit moet plannen.
Ik probeer zelf helemaal niets meer te plannen. Natuurlijk ben ik niet Remy en moet ik rekening houden met anderen. En voor het werk staat de vakantieperiode min of meer vast maar ik zeg niet meer; volgend jaar ga ik naar Bretagne.
Ik zie dat volgend jaar wel. Er kan zo wat tussen komen heb ik nu gezien en dan ben je nog meer teleurgesteld.

In het verlengde daarvan zijn er doelen. Doelen wil ik nog wel behalen. Alleen heb ik geen gigantisch grote doelen voor ogen maar kleine dingen die nog te behapstukken zijn.

Een goed voorbeeld zie ik in de modelbouw waar ik mee ook mee bezig houd.
Ik had een prachtig idee en lang over nagedacht. Het internet afgespeurd naar inspiratie en gevonden. Dus een sporenplan uitgewerkt en deels gebouwd. Ik moest alleen nog een geschikte tafel bouwen. Ik ben echter niet zo'n timmerman of meubelmaker en ik was ook heel blij dat ik voor een krat Heineken en een fles bruine rum vijf moduletafels kon overnemen. Die man moest de zolder anders indelen en dus ook zijn plannen bijstellen.

Maar nu past mijn plan niet op die modulebakken. Dus heb ik de rails weer los kunnen maken van de ballast.



En zo klopt de titel ook weer. ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten