woensdag 12 augustus 2015

Goed...de Mont Saint Michel






Op weg naar Bretagne, als je via Caen gaat, kom je langs de Mont Saint Michel. Ter hoogte van Avranches kun je hem al zien liggen in de baai. En vooral als het een beetje nevelig is ziet er dat mysterieus uit.

Mont Saint Michel is een abdij die gebouwd is op een rots in de baai. En voordat de monniken kwamen was er al een Keltisch heiligdom. Door de jaren heen is er een stadje ontstaan.

In Paimpont wonen onze vrienden Anne-Marie en Willem die er een winkel hebben. Ook gaat Willem jaarlijks met een groep op 29 september naar de Mont Saint Michel. In 2014, toen ik in het ziekenhuis lag, heeft hij een mis in de abdij op laten dragen voor mijn genezing. Lief hè?

De Mont Saint Michel heb ik altijd al bijzonder gevonden maar sinds vorig jaar heeft het een nog groter plek in mijn hart.

Het wordt weer eens tijd er een bezoek aan te brengen.

2 opmerkingen:

  1. En nu ben je er weer geweest. Wat was het een bijzonder, magische ervaring. Door jou heb ik de Mont Saint Michel ook in mijn hart gesloten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En nu ben je er weer geweest. Wat was het een bijzonder, magische ervaring. Door jou heb ik de Mont Saint Michel ook in mijn hart gesloten.

    BeantwoordenVerwijderen