maandag 24 augustus 2015

Gebeier

De chemische troep om de leukemie te bestrijden brengen ze in door middel van een pomp. Omdat ze veel in moeten brengen en eventueel ook bloedtransfusies toedienen leggen ze eerst een lange lijn aan. De infuuslijn wordt achter of voor het sleutelbeen langs aangebracht.

Soms laten ze die pomp iets sneller lopen bijvoorbeeld als je extra vocht krijgt. Het ronddraaiende deel van het pompje maakt soms een beetje zingend geluid.

Op een avond kreeg ik extra bloed toegediend. Ik was hartstikke moe en had Annette aan de telefoon omdat ik zo wilde gaan slapen. De verpleegster gaf aan dat ik gewoon verder met haar kon spreken. Zijn stelde de pomp in.
Alleen draaide die pomp veel sneller dan ik gewend was. Ik lag al half te slapen maar werd extra duf door het bloed en zei tegen Annette; "Dit gaat geloof ik even niet goed." Even later gevolgd door: "Het is net of ik kerkklokken hoor."
Bleek dus dat pompje te zijn dat een veel hoger toerental had.

Die nacht heb ik nog wel meer vreemde dingen gedaan, of eigenlijk niet, maar dat hoor je een andere keer.

                                                   Chapel de Saint Jean bij Campanéac

Geen opmerkingen:

Een reactie posten